כתוב חוות דעת
אייקון חיפוש
home page

התחבר לרמקול

חזרה לבלוג כפתור שמאלי

מה לקחת בחשבון לפני שקובעים תאריך?

מאת מערכת mit4mit | הפקה וניהול אירועים | 16:00 19/06/2017 | זמן קריאה: 5 דקות
0

רגע אחרי הצעת הנישואין, אחרי שכבר ראיתם לוקיישנים ואולי כבר בחרתם איפה תרצו לערוך את החתונה, מגיע השלב בו קובעים תאריך. מה צריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים סופית על התאריך של היום הגדול – לגזור ולשמור.


אז איך בוחרים תאריך?
אז איך בוחרים תאריך?צילום:(שחר דרורי)
ימים בהם לא תוכלו להתחתן

בין אם אתם יהודים מאמינים או לא, ישנם תאריכים ומועדים בהם לא תוכלו להתחתן לפי היהדות, כך שאם רב הולך לחתן אתכם אלו התאריכים שאתם צריכים למחוק מהאפשרויות שלכם:
ערב יום כיפור (ט' בתשרי), ערב סוכות (י"ד בתשרי), ערב פסח (י"ד בניסן), ערב שבועות (ה' בסיוון) וערב ראש השנה (כ"ט באלול).
ראש השנה (א-ב בתשרי), יום כיפור (י' בתשרי), חג סוכות (ט"ו בתשרי בארץ), יום טוב ראשון של פסח (ט"ו בניסן בארץ), שביעי אחרון של פסח (כ"א בניסן בארץ) וחג השבועות (ו' בסיון בארץ).
חול המועד סוכות (ט"ז-כ"א בתשרי בארץ) וחול המועד פסח (ט"ז-כ' בניסן בארץ), צום גדליה (ג' בתשרי) וצום עשרה בטבת (י' בטבת).

לאחר צאת הכוכבים תוכלו להתחתן אך לא מומלץ לחגוג –
בתענית אסתר (י"ג באדר) וביום כיפור (י' בתשרי). ב-י"ז בתמוז וב-ט' באב אסור לקיים חתונות כלל. שלושת השבועות בין י"ז בתמוז ועד ל-ט' באב אסורים גם הם.

לגבי כל ימי ספירת העומר – בין פסח לשבועות, מלבד ל"ג בעומר, יש לבדוק עם הרב שלכם. בכלל, גם אנחנו כבר מרגישים שהתבלבלנו, אז פשוט שאלו את הרב (לפעמים יש חשיבות גם לארץ המוצא שלכם ואם אתם נחשבים "ספרדים" או "אשכנזים").
לרשימה המלאה - מתי אסור ומתי מומלץ להתחתן ב2018.
אורי כרמי
צילום:(אורי כרמי)
מספיק זמן להתכונן

כדאי מאוד לעשות רשימה של הדברים שחשוב לכם להספיק לפני היום הגדול ושיכולים לקחת זמן, בין אם זה לרדת במשקל, לעשות שיפוץ או ניתוח פלסטי או כל דבר אחר. שימו לב שהתאריך שקבעתם מאפשר לכם את כל הזמן שאתם צריכים, בנחת וברוגע לארגן את החתונה.

תומר לשר
צילום:(תומר לשר)
תקציב

כמובן שבחירת התאריך משפיעה משמעותית על תקציב החתונה. היות שהמקום בו תערכו את החתונה הוא ההוצאה הגדולה ביותר שלכם בתכנון האירוע, יש לכך חשיבות והשפעה מכרעת על עלויות החתונה.
החל מהיום בשבוע, דרך תאריכים ספציפיים שיכולים להוזיל או לייקר ועד לעונה בשנה, כל אלו הם משחק של מחירים, בנוסף להעדפות הנוספות שלכם ליום ולתאריך מסוימים.
קחו זאת בחשבון, כשאתם בוחרים תאריך במקביל לבחירת המקום.
כמובן שחשוב לסגור את התאריך הרצוי מראש כדי שלא יתפסו לכם אותו, אך מבחינת התקציב מדובר כאן על שתי טקטיקות אפשריות: הטקטיקה הבטוחה אומרת שככל שתשריינו את המועד מראש תקבלו ראש שקט ומחיר טוב יחסית בהשוואה להמתנה עוד זמן מה עד לסגירה. מנגד, הטקטיקה המהמרת אומרת לחכות עד לרגע האחרון יחסית, בו אולמות רוצים למלא את התאריכים שלא שוריינו גם במחיר של הוזלה משמעותית.
אם אתם מהמרים באופייכם ויכולים לחכות עד לרגע האחרון, זו טקטיקה תקציבית שכדאי שתכירו.
אריאל אריכא
צילום:(אריאל אריכא)
מזל טוב לפי היהדות

אם אתם יהודים מאמינים, להלן רשימה של ימים ומועדים שלפי היהדות מוסיפים לכם מזל טוב למועד החתונה:
'יום שלישי – פעמיים כי טוב' מתייחס למזל הטוב הנלווה לפי היהדות ליום זה בשבוע, גם ראש חודש עברי הוא הזדמנות נפלאה לציון החיים החדשים שלכם בזוג, ט"ו לחודש עברי כאשר הירח מלא הוא תאריך מבורך לפי היהדות וכמוהו גם י"א בתשרי המכונה "בשם השם".

חודש כסלו נחשב מצוין לשמחות, בגלל חג החנוכה שנחגג בו, גם ט"ו בשבט - חג האילנות, הוא מועד מבורך לפתוח בחיים המשותפים שלכם.
חודש אדר, בו נחגג חג הפורים, הוא מומלץ לחגיגות של אהבה וכמובן – איך לא – ט"ו באב, הוא יום האהבה העברי, מלא ברכה ואהבה וגם ל"ג בעומר.
שחר דרורי
צילום:(שחר דרורי)
מזל טוב :)
מזל טוב :)צילום:(סימפל פוטו)
מזג אוויר

בקביעת התאריך לחתונה, חשוב שניקח בחשבון את עונת השנה המיועדת, כיוון שמזג האוויר הצפוי משפיע על המקום בו תבחרו להתחתן. היות שמזג האוויר נהיה פחות ופחות יציב עם השנים וההתחממות הגלובלית, גם אם אתם מתכננים את התאריך חודשים רבים קדימה כדאי מאוד לבדוק האם צפויה שנה חמה או קרה במיוחד.

מומלץ להעמיק ולבדוק מה אומרים החזאים חודשים קדימה על העונה בה אתם מתכננים להתחתן – האם יהיה קיץ טיפוסי או חריג השנה וכנ"ל לגבי החורף, בהתאם לעונה שבחרתם ובדקו מה מזג האוויר הצפוי לתאריך הספציפי שלכם (אנחנו מכירים לא מעט זוגות ששילמו על חתונה אביבית בסוף מרץ או תחילת אפריל ונתקלו בגשם זלעפות... ולהפך, חתונות באוגוסט עלולות להיות חמות יתר על המידה וזה גם לא נעים... לא לכם ולא לאורחים)
ואל תשכחו שאצלנו - עונות השנה לפעמים מתבלבלות
ואל תשכחו שאצלנו - עונות השנה לפעמים מתבלבלותצילום:(תומר לשר)
האורחים החשובים ביותר

כמובן שאת התאריך לחתונה שלכם לא תקבעו בהתאם ללו"ז של האורחים שלכם, חוץ מאשר במקרה של אורחים שחשוב לכם מאוד שיהיו ואורחים שאתם יודעים שחשוב לתאם איתם מראש, בין אם הם נוסעים הרבה לחו"ל, מגיעים במיוחד מחו"ל או מכל סיבה אחרת.

לכן אנחנו ממליצים בחום לעשות בדיקה של התאריך עם המשפחה הקרובה ועם האנשים שחשובים לכם במיוחד בחתונה או אלו שיש להם לו"ז מורכב, לפני שאתם סוגרים.
לא מתחתנים בלי החברים!
לא מתחתנים בלי החברים!צילום:(אריאל אריכא)
תומר לשר
צילום:(תומר לשר)
לא במחזור

להיות במחזור ביום החתונה זה לא אחד הדברים הכי כיפיים שכלה יכולה לאחל לעצמה.
אם את לוקחת גלולות, את יכולה לכוון מראש את מועד המחזור החודשי שלך כדי שלא ייפול על מועד החתונה. אבל אם את לא לוקחת גלולות והמחזור החודשי שלך קבוע יחסית, את יכולה לעשות לעצמך טובה מראש ולתכנן את יום החתונה כך שלא יצא על ימי המחזור שלך.
כי את הכי יפה כשנוח לך :)
כי את הכי יפה כשנוח לך :)צילום:(שחר דרורי)
אירועי ספורט, הופעות ועוד

שווה לבדוק לפני שבוחרים את התאריך אילו הופעות של אמנים בינלאומיים צפויים ביום חתונתכם או אירועי ספורט כמו מונדיאל או ליגת האלופות ומראש להימנע מבחירת התאריכים הללו, לא רק בגלל הפקקים (אם אתם מתחתנים באיזור של ההופעה) אבל גם כי ייתכן שהרבה אורחים יתבאסו לפספס משחק חשוב או הופעה של אמן אותו הם מעריצים.

לא תמיד אפשר לדעת מראש מספיק זמן, אבל קחו גם ביקורים דיפלומטיים (כמו הביקור של טראמפ בארץ) בחשבון, בעיקר בגלל התנועה בכבישים.
רן ברגמן
צילום:(רן ברגמן)
תכניות מעבר לחתונה

אמנם החתונה עומדת להיות הדבר המרכזי בחיים שלכם בתקופה הקרובה, אבל לפעמים יש לנו גם דברים חשובים אחרים שקורים בחיים שלנו במקביל, בין אם זה פיק בעבודה, לימודים ועבודות שאנחנו חייבים לעשות ועוד.

חשוב מאוד לקחת אותם ואת הזמן שידרשו מאיתנו בחשבון לפני קביעת התאריך לחתונה וכנ"ל לא רק לגבינו - הזוג, אלא גם לגבי ההורים והמשפחה הקרובה שלנו, כדי שיהיה לנו ולהם פניות רגשית ופרקטית להכנות ולאירוע עצמו.
תכנון נכון = רוגע וכיף בתכנון החתונה
תכנון נכון = רוגע וכיף בתכנון החתונהצילום:(אורי כרמי)
תמונת משתמש
מאת
תמונת משתמש
0 תווים (10 תווים לפחות)
הצג את פרטי האישיים
הצג תגובות נוספות
עוד מאמרים שיענינו אותך

להמשך גלישה באתר
up