כתוב חוות דעת
אייקון חיפוש
home page

התחבר לרמקול

חזרה לבלוג כפתור שמאלי

איך מארגנים חתונה?

מאת מערכת mit4mit | הפקה וניהול אירועים | 15:21 12/06/2017 | זמן קריאה: 3 דקות
0

ארגון חתונה הוא משימה לא פשוטה בכלל שכלול בה הרבה כאבי ראש, התלבטויות ומיליון ואחת שאלות. אז למי מכם שנמצא כבר בשלבי הארגון וגם (ובמיוחד) לאלה שעדיין לא התחילו, ריכזנו את הטיפים הכי חשובים מהמומחים.

התחלנו בלדבר קצת עם easywed – חברת ארגון החתונות הוותיקה בארץ וביקשנו מהם שיתנו לכם (וגם לנו) את הטיפים שלהם לתכנון הכי נכון לחתונה, כך שכשתתחילו (או תמשיכו) לארגן את החתונה שלכם, תהיו יותר מכוונים וממוקדים ותדעו לקראת מה אתם הולכים.
1. השלב הראשון בארגון חתונה הוא תכנון תקציב ולא חיפוש גן אירועים

זוגות מאורסים נוטים לרוץ לגני אירועים ברחבי הארץ לפני שהם יודעים כמה כסף יש ברשותם ומה התקציב שהם מוכנים להשקיע.
כמו שלא תרכשו דירה או אפילו מכשיר חשמלי יקר בלי לדעת כמה כסף יש לכם, ככה לא מארגנים אירוע שמורכב מכל כך הרבה ספקים ועולה לא מעט.

שבו בנחת, לבד או עם ההורים, פתחו קובץ אקסל וחשבו כמה כסף יש ברשותכם כרגע, כמה תקבלו מההורים (אם בכלל) וכמה אתם צפויים לקבל מהאורחים שיגיעו לחתונה. עכשיו, כשיש בידיכם סכום ברור, אתם יכולים לצאת לדרך.
easywed - איזיווד
תמונה:(easywed - איזיווד)
2. עשו סקר שוק

לחתונה אין מחיר קבוע. גם בחתונות שנראות מאד דומות, הפרשי המחירים יכולים להגיע לעשרות אלפים. למה? כי פערי מחיר באירועים נובעים מכמה פרמטרים חשובים: היכן אתם מתחתנים? באיזה חודש בשנה? באיזה יום בשבוע?חתונת קיץ בשרון עולה הרבה יותר מחתונת חורף באזור השפלה למשל. חתונה בתאריכים אסורי חיתון (למי שמתחתן רפורמי) תעלה פחות מאשר למי שמתחתן בשיא עונת החתונות וכולם יודעים שימי חמישי יקרים יותר מחתונות אמצע שבוע.

לכן, כשאתם מתחילים לארגן את החתונה שלכם בררו מחירים ובקשו הצעות שונות, גם בקיץ וגם בחורף, גם בחמישי וגם ביום ראשון – ככה תוכלו להבין את העלויות באמת ולעשות החלטה מושכלת.
easywed - איזיווד
עשו סקר שוק וקראו חוות דעת תמונה:(easywed - איזיווד)
3. אל תתפזרו

זה מאד קשה לראות 30 גני אירועים, לפגוש 15 צלמים ועוד 17 תקליטנים וזה בטח לא פשוט לתאם 9 פגישות ניסיון לאיפור-שיער ואנחנו אפילו לא מדברים על הנסיעות וההוצאות. זה פשוט מעייף ומבלבל.

ארגון חתונה לא חייב להיות חוויה מתישה ומלאת לחץ. כמו בכל תחום בחיים, גם לארגון חתונה יש מומחים ולכן מומלץ לפנות לחברה לארגון חתונה שגם יחסכו לכם כסף, אבל בעיקר יחסכו לכם זמן וכאב ראש.

במקום לראות אינספור ספקים ולהילחץ שלא תמצאו את הטוב ביותר בזמן, מארגן חתונות ידע לקשר אתכם עם 2-3 צלמים או תקליטנים שהכי מתאימים לכם גם מבחינת הסגנון וגם מבחינת התקציב שלכם.
easywed - איזיווד
לארגן חתונה בראש שקט תמונה:(easywed - איזיווד)
4. ומתי כדאי לסגור כל ספק?

בינינו, אין באמת תזמון רצוי. אפשר לסגור הכל תוך 3 חודשים, אם רוצים, מגן אירועים ועד למגנטים. זה תלוי בזוג ותלוי באופי האירוע.
יש זוגות שמרגישים נוח שיש להם כמעט שנה עד לחתונה ויש כאלה שמעדיפים לסגור הכל בזמן קצר.
היתרון הברור לארגון חתונה מהיר (חודשיים, שלושה, ארבעה) הוא שלא מתפזרים ולא מבזבזים.

מה שכן, אם אתם מתחתנים בשיא עונת החתונות מהרו לקבוע עם ספקים מבוקשים כדי שלא יתפסו לכם אותם. אבל חוץ מזה אין באמת טיים ליין שחייבים לעמוד בו.
easywed - איזיווד
תמונה:(easywed - איזיווד)
5. וותרו על דברים לא חשובים כשצריך

אנחנו מניחים, שכמו לכל זוג, גם לכם יש איזושהי מגבלת תקציב. אז כדי למנוע ריבים בהמשך הדרך או בזבוז כסף שבדיעבד לא הייתם מוציאים, עשו לעצמכם רשימה.

מה הכי הכי חשוב לכם? לחלק המקום הכי חשוב, לאחרים שיהיה את הצלם הכי נחשב. יש כלות שמוכנות להוציא חלק ניכר מהתקציב על שמלת כלה של מעצב נחשב ויש כאלה שיעדיפו להשקיע את הכסף בבר אלכוהול מלא בכל טוב. כל זוג והבחירות שלו. אם תחליטו יחד ומראש, מה הכי חשוב לכם, תהפכו את תהליך קבלת ההחלטות לקל ומהיר וגם תחלקו נכון את התקציב בלי להרגיש שוויתרתם יותר מדי.
אבל על הכלב, אין מצב שמוותרים!
אבל על הכלב, אין מצב שמוותרים!תמונה:(easywed - איזיווד)
6. הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל

אנחנו לא מתכוונים לפרחים בחופה או לפנינים בשמלה. כשמחשבים עלויות חתונה יש נטייה להתייחס לדברים הגדולים בלבד: מחיר מנה, כמה עולה הדיג'יי, כמה עולה חבילת הצילום, כמה עולה השמלה? אבל מתעלמים מהוצאות שקיימות בכל חתונה ובהכרח עושות הבדל גדול בעלויות.  

הוצאות כמו הגברה, תאורה, עיצוב, מחיר חנייה, שכר מלצרים, ליל כלולות וכו'. שימו לב מה החוזה שלכם כולל  ושקללו את כל ההוצאות יחד. לפעמים תגלו שמחיר המנה אולי גבוה במקום מסוים אבל הצעת המחיר השלמה של המקום כוללת בתוכה הרבה יותר דברים ממקום אחר שמחיר המנה בו זול יותר.
תסתכלו על התמונה הכוללת
להסתכל על התמונה המלאה  תמונה:(easywed - איזיווד)
וטיפ אחרון לסיום מנסיונם של White , שלדעתנו יעשה לכם את כל ההבדל -

7. תחשבו על כל קהל האורחים שלכם!

זוגות רבים נוטים להסתכל על האירוע שלהם רק מנקודת מבטם האישית ולא בהכרח זוכרים שבאירוע משפחתי גדול, כמו חתונה, קהל האורחים יותר מגוון והטרוגני מאשר גרעין החברים הקרוב.

זוגות ששוכחים זאת עלולים לבחור בגן או אולם שאולי נראה להם הכי מתאים לריקודים ולמסיבה אך לא בהכרח מתחשב בכל הקהל המשפחתי (אלה שאולי פחות רוקדים אבל בהחלט ישמחו לשבת ולדבר, גם עד שעות מאוחרות) או את הקהל המבוגר יותר שבהיעדר אפשרות "לשרוד" את הריקודים פשוט יקומו וילכו מוקדם.

אותו עניין אגב לגבי התפריט, הטעם של הזוג לא בהכרח עונה על הטעם של כל הקהל וחשוב לשים לב גם לפרט זה.

אז מה עושים אתם שואלים?
מחפשים גן או אולם שידעו לתת מענה למגוון הקהלים, גם מבחינת אווירה ומרחב וגם מבחינת התפריט. כיום ישנם מקומות רבים שכבר הבינו את הצורך ומאפשרים לבצע מעין "הפרדה" או "חלוקה" לאזורים ומרחבים כך שכל אחד ואחת באירוע שלכם יקבל את מה שהוא רוצה ויהיה הכי מרוצה!

לא לשכוח לחשוב על האורחים!
לא לשכוח לחשוב על האורחים!תמונה:(White - מקום לאירועים אינטימיים בשרון)

White - מקום לאירועים אינטימיים בשרון
תמונה:(White - מקום לאירועים אינטימיים בשרון)
ואם אתם רוצים לשמוע עוד קצת, על תכנון נכון של התקציב שלכם לחתונה - תלחצו כאן ותקבלו את כל המידע :)


תמונת משתמש
מאת
תמונת משתמש
0 תווים (10 תווים לפחות)
הצג את פרטי האישיים
הצג תגובות נוספות
עוד מאמרים שיענינו אותך

להמשך גלישה באתר
up