כתוב חוות דעת
אייקון חיפוש
home page

התחבר לרמקול

חזרה לבלוג כפתור שמאלי

12 שאלות שאתם חייבים לשאול לפני שאתם סוגרים צלם לחתונה

מאת mit4mit | צילום וידאו וסטילס | 17:22 02/03/2017 | זמן קריאה: 3 דקות
0

אחרי שסיכמנו לכם את כל מה שקשור לתקציב המיועד למקום האירוע והמוזיקה בחתונה שלכם היום נעשה לכם סדר בכל הנוגע לצילום החתונה – סטילס ווידאו. כמה עולה צלם לחתונה? ולמה לשים לב בהצעת המחיר? הכל בכתבה הבאה.


השורה התחתונה
המחיר הממוצע לחבילת צילום עומד על 9,800 ש"ח.
הרכיבו את חבילת הצילום שלכם
התקציב המוקדש לצילום יתרחב או יתכווץ במידה רבה בהתאם למרכיבי החבילה שתבחרו:
- צילום החל משלב האירוע
- צילום החל משלב ההכנות (כולל צילומי חוץ שלכם כזוג)
- קבלת דיסק ברזולוציה גבוהה להדפסה
- קבלת דיסק ברזולוציה נמוכה למייל/אינטרנט
- אלבום דיגיטלי
- אלבומים נוספים להורים

צילום:(סימפל פוטו)
צילום:(אורי כרמי)
לרוב תידרשו לשלם תוספת עבור:
- חתונה מעל 250 מוזמנים (לרוב כרוך בתוספת צלם באירוע)
- צלם נוסף באירוע
- חתונה מרוחקת מהמיקום הגיאוגרפי של הצלם שלכם
- שעות חריגות, כמו חתונת שישי אחרי השעה שש
- צילומי טראש דה דרס (trash the dress)
צילום:(אריאל אריכא)
צילום:(בר סלע)
השאלות שיחסכו לכם הרבה כסף (ועוגמת נפש)
לפניכם רשימת שאלות חשובות שיש לברר עם הצלם, כדי למנוע הוצאות לא מתוכננות (ועוגמת נפש):
- בקשו הצעת מחיר בטלפון או במייל. זה יחסוף לכם גם זמן יקר על צלם שחורג מהתקציב שלכם, וגם יאפשר לכם לא להתפתות לצלם יקר מדי בעקבות התחלת התהליך איתו.
- בררו מראש על החבילות הספציפיות של הצלם המדובר. החבילות שמציעים צלמי חתונות יכולות להיות שונות מהותית זו מזו וכמובן שכך גם העלויות שלהן.
- בדקו אם המחירים כוללים מע"מ או לא. בימינו מדובר על 17%. בסכומים אלו מדובר על לא מעט כסף.
- התייעצו עם הצלם לגבי החבילה שמתאימה לכם לדעתו, בהתאם לכמות המוזמנים ולאופי האירוע שלכם (אם אתם לא מכירים את הצלם או סומכים עליו, קחו את המלצתו בעירבון מוגבל כמובן ואספו המלצות מכמה ספקים לחוות דעת שניה ושלישית).
- נסיעות. מנסיוננו, במרבית המקרים צלם לא גובה עבור נסיעות, אך חשוב בכל זאת לבדוק אם גובה וכמה, בהתאם למיקום ולמרחק שלו מהחתונה שלכם. באופן טבעי, ככל שהחתונה שלכם מרוחקת מהמיקום הגיאוגרפי שלו, כך דמי הנסיעות עלולים להיות גבוהים יותר.
צילום:(ברצי)
- שאלו את הצלם אם יש הגבלת זמן לצוות הצילום. חלק מהצלמים עובדים בלי הגבלת זמן, בעוד שאחרים לא. זה נתון שחשוב לדעת מ ראש, כדי שלא יעלה לכם בתוספת תשלום לא צפויה או חמור מזה - בעוגמת נפש ביום המיוחד שלכם.
- מהם תנאי התשלום? חלק מהצלמים דורשים מקדמה ואחרים לא, כאשר גם גובה המקדמה משתנה בין ספק לספק, לכן חשוב מאוד שתדעו מראש מהם תנאי התשלום של הצלם המיועד.
- מה קורה אם אתם מעוניינים לבטל או לדחות, בהתאם למועד בו אתם מודיעים על השינוי. לרוב ישנו קנס כספי על ביטול, אך גובהו והמועד ממנו נכנס לתוקף משתנה בין הצלמים השונים. 
- כמה עותקים אתם מקבלים מהתמונות ומסרט החתונה? האם אתם מקבלים תמונות מוגדלות? כמה ובאיזה גודל? בררו את כל ענייני ההדפסות והתוצרים שאתם מקבלים, כי אם אתם תרצו עוד ובגדלים אחרים זה עלול להשפיע על התקציב.
- בדקו אם המחיר כולל אפשרות לבצע שינויים באלבום החתונה ו/או בסרט הוידאו של החתונה. אל תפסחו על סעיף זה כי אם תרצו עריכה והיא לא תהיה כלולה במחיר, הדבר כמעט בוודאות יהיה כרוך בהוצאות נוספות שעלולת להיות לא שוליות.
-ביטוח צד ג'. אמנם הצלם שלכם הוא לא רכב, אבל כן חשוב מאוד לוודא כי יש לו ביטוח שמכסה אותו במקרה שהוא גורם נזק ישיר כלשהו לכם, לאחד האורחים או המעורבים בחתונה שלכם.
- הכניסו הכל לחוזה: כמות הצלמים שמגיעים לאירוע, מתי כל אחד מגיע ועוזב את המקום, משך הזמן לסרט הערוך, כמות האלבומים, גודל כל אלבום וכמות הדפים שכולל, כל התשובות לשאלות שרשמנו לכם כאן וכל פרט עליו סיכמתם ושעלה לכם לראש.
צילום:(תומר לשר)
נתראה בכתבה הבאה... תקציב חתונה והפעם save the date והזמנות - כמה זה עולה?

לכתבה הקודמת בנושא תקציב - כמה תעלה לכם המוזיקה בחתונה? לחצו כאן!
תמונת משתמש
מאת
תמונת משתמש
0 תווים (10 תווים לפחות)
הצג את פרטי האישיים
הצג תגובות נוספות
עוד מאמרים שיענינו אותך

להמשך גלישה באתר
up